Informace před odjezdem

Co je dobré znát před odletem na dovolenou

Vážení zákazníci,

chtěli bychom Vám poděkovat za to, že jste se rozhodli využít služeb Cestovní agentury Usměvavá dovolená, Diii Travel s.r.o., která nabízí zájezdy na svém webu a ujišťujeme Vás, že podnikneme vše, co je v našich silách, abychom Vám nabídli příjemnou dovolenou.

Předpokladem příjemného pobytu je také dobrá informovanost o specifických podmínkách v jednotlivých zemích, o charakteru pobytových míst a o kategorii zaknihovaného hotelu, atp., vzhledem k tomu, že představy a nároky turistů jsou velmi rozdílné.

Podmínky účasti na zájezdech a vzájemná práva a povinnosti vznikající mezi klientem a cestovní kanceláří stanoví všeobecné smluvní podmínky CK, která Zájezd pořádá, popř. naše obchodní podmínky.

Nabízíme zájezdy od více než 300 cestovních kanceláří. Naše nabídka je proto bohatá, a jistě Vám umožní správný výběr. Před závazným objednáním zájezdu (akceptací Smlouvy a úhradou) si pečlivě prostudujte jak smluvní podmínky CK i naše obchodní podmínky, tak níže uvedené doplňující důležité doporučení, které jsou jejich součástí.

V ceně zájezdu je vždy u CK i pojištění záruky pro případ úpadku CK.

NAŠE DOPORUČENÍ

Pokyny k cestě jsou uvedeny informativně u jednotlivých zájezdů a detaily pokynů k cestě obdržíte od nás, jakmile je máme k dispozici nebo přímo od CK (obvykle cca 7 dnů před začátkem Zájezdu). Je-li termín začátku zájezdu v době kratší než 3 dny od akceptace Smlovy a potvrzení o Zájezdu, budou pokyny zaslány obvykle obratem po zpracování Smlouvy pracovníkem CK nebo námi. Vždy Vás poté kontaktujeme, abychom ověřili, zda jste pokyny k zájezdu obdrželi a že je vše v pořádku.

Je důležité na Smlouvu uvést aktuální e-mailovou adresu, telefonický kontakt a korespondenční adresu. Pokyny k cestě posíláme vždy až po úhradě plné výše zájezdu.

Doporučujeme si ověřit u jednotlivé nabídky

  • možnost cestování se zdravotním omezením (těhotenství, pooperační stavy a pod.)
  • cestování s dětmi - uplatnění slev (minimální a maximální věk v době zájezdu)
  • cestovní pojištění - doporučujeme si zajistit zdravotní a úrazové pojištění (pojištění k platebním kartám nemusí pokrývat potřebné výdaje
    • český občan je pojištěn jen zákonným pojištěním v rámci území České republiky a:
      • má nárok na náhradu nezbytné lékařské péče poskytnuté pouze ve státních zařízeních
      • nemá nárok na náhradu nákladů na převoz do ČR (při nemoci, úrazu či úmrtí)
      • nemá nárok na jakoukoliv asistenční službu
      • hradí stejnou spoluúčast jako místní pojištěnci (za léky, zákroky, pobyt v nemocnici atd.):
    • vynaložená spoluúčast na škodě ve většině případů vysoko přesáhne částku, kterou by klient zaplatil při uzavření pojistné smlouvy
  • pojištění storna - doporučujeme obednat ihned se zájezdem, zakoupené později nemusí být akceptováno
  • platnost cestovního dokladu
    • do zemí Evropské unie a tzv. Shengenského prostoru můžete cestovat na platný občanský průkaz
    • do jiných států Schengenu/EU můžete cestovat s platným cestovním pasem. Podléháte-li z titulu své státní příslušnosti vízové povinnosti, potřebujete pro své cesty také vízum, které může být při pobytu na území ČR nahrazeno některým z následujících dokladů:
      • Jste-li držitelem platného průkazu o pobytu rodinného příslušníka občana EU, resp. platné pobytové karty rodinného příslušníka občana EU vydané ČR a platného cestovního dokladu, můžete cestovat:
        • do jiných zemí schengenského prostoru a strávit na jejich území až 90 dnů v každých 180 dnech. Není nutná podmínka doprovázení nebo následování občana EU.
        • do zemí EU mimo schengenský prostor pobývat na jejich území až 90 dnů v každých 180 dnech za podmínky, že občana EU doprovázíte či následujete. Pokud cestujete sám a podléháte vízové povinnosti, potřebujete vízum.
      • Jste-li držitelem platného průkazu o povolení k trvalému pobytu vydaného ČR a platného cestovního dokladu, můžete cestovat do jiných zemí schengenského prostoru a pobývat na jejich území až 90 dnů v každých 180 dnech.
    • Pokud nejste držitelem ani jednoho z výše uvedených dokladů a při cestách do zemí EU mimo Schengen občana EU nedoprovázíte ani nenásledujete, nevztahují se na vás úlevy pro osoby požívající práva Společenství na volný pohyb a váš pobyt na území EU/Schengenu se řídí všeobecnými vízovými pravidly pro vaši zemi původu.
  • zastoupení CK v místě pobytu - pokud je tato služba pro daný Zájezd zřízena
  • vybírejte ubytování dle potřeby - vhodné pro děti, klidná lokalita, rušné centrum dění, město, přírodní prostředí a pod. Některé ubytovací kapacity nabízejí právě různá omezení (pro děti od 12let a pod.)
  • ubytování - typy
    • Hotel - pokoje obvykle bez možnosti vaření
    • Hotelové apartmá - pokoj tvořený obvykle nejméně dvěma místnostmi, oddělenými zcela či např. jen přepážkou bez dveří
    • Pavilony, depandance a penziony - hotelová úroveň
    • Studio - ubytovací jednotka s možností vaření v jedné z místností
    • Apartmán - ubytovací jednotka obvykle s možností vaření tvořená obvykle nejméně dvěma místnostmi
    • Bungalovy a chaty - méně podlažní ubytovací jednotky, s i bez možnosti vaření
    • Karavan - mobilní ubytovací jednotka obvykle s možností vaření zaparkovaná obvykle v kempu
    • Ubytování v soukromí - jednotlivé hostinské pokoje obvykle bez možnosti vaření v domech (bytech) fyzických osob
  • kategorie ubytovacího zařízení - pouze orientační, může se lišit s ohledem na styl a potřebu dané země (např. Tunisko, Egypt a pod.)
    • * velmi jednoduché objekty vhodné pro nenáročné hosty s minimálním komfortem
    • ** objekty turistické třídy s účelným vybavením a jednoduchým rozsahem stravování
    • *** běžný turistický standard ubytovacích a stravovacích služeb
    • **** kvalitní ubytování s nadprůměrným vybavením a službami
    • ***** luxusní hotely pro náročné hosty s nadstandardním vybavením a službami
    • + vyšší kvalita základního stupně (např. hotel ***+)
  • pokoje - rozdělení pokojů je plně v kompetenci hotelu (pokud nemáte služby typu „pokoj s výhledem na moře“ zakoupeny), můžeme dát pouze do poznámky přání zákazníka, ale negarantujeme, že bude k tomu přihlédnuto
    • některé hotely zejm. v arabských a muslimských zemí mohou v ojedinělých případech vyžadovat oddací list v případě ubytování páru složeného z Evropana a občana muslimské/arabské země.
  • délka zájezdu
    • většinou je v délce leteckého zájezdu započítán den příletu a den odletu
  • vzdálenost k moři - údaje o vzdálenosti do centra letoviska, na pláž atp. jsou orientační a měřeny vzdušnou čarou určující obvykle vzdálenost od nejzazšího bodu areálu ubytovací kapacity k nejbližší pláži v okolí
  • typy stravování a nápoje -pro klienty ubytované v jedné ubytovací jednotce platí stejný typ stravovacích služeb
    • kontinentální snídaně – většinou opakující se nabídka - káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem
    • kontinentální snídaně zesílená (rozšířená) – má rozsah kontinentální snídaně rozšířený obvykle o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce
    • bufetový způsob stravování – samoobslužný systém stravování s nabídkou studené a teplé kuchyně
    • švédské stoly - samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně; někdy je chybně bufetem (= teplé občerstvení) označováno též stravování typu "švédské stoly"
    • polopenze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně) a večeře (nápoje obvykle za poplatek)
    • plná penze – snídaně (u snídaně nápoje obvykle v ceně), oběd a večeře (u večera nápoje obvykle za poplatek)
    • all inclusive – celodenní stravování (tj. plná penze, někdy i další občerstvení) včetně nápojů je zahrnuto v ceně. Konkrétní rozsah stravování se řídí pravidly, která stanoví hotel a jsou mimo jakýkoliv vliv CK a nás. Je třeba počítat s tím, že čerpání stravovacích služeb probíhá ve stravovacích časech stanovených hotelem, nikoliv nepřetržitě. Začátek a konec čerpání služeb all inclusive se řídí časem nastěhování do pokojů a jejich uvolněním, stejně tak otvírací a provozní dobou jednotlivých restaurací a barů v hotelu apod. a je zcela v kompetenci ubytovacího zařízení. Rozsah čerpání služeb v první a poslední den může být částečně z tohoto důvodu omezen. V případě stravování formou all inclusive, je z organizačních důvodů ve většině hotelů nutné nosit nepřetržitě plastikový náramek, prokazovat se číslem pokoje, klíčem atp.
    • ultra all inclusive – zpravidla zahrnuje kromě služeb all inclusive i využití sportovních aktivit, či jiných služeb v rámci hotelu zdarma (např. tenis, masáže, wellness atp.)
  • vlastní strava - vybavení na přípravu jídel je uvedeno v jednotlivých nabídkách
  • servis a služby v destinaci - odpovídá úrovni poskytovaných služeb a mentalitě obyvatelstva. Odlišné jsou také hygienické a kulturní zvyklosti. Rozvíjející se cestovní ruch může sebou přinášet i stavební úpravy, které bohužel neovlivníme
  • pláže - vzdálenost, služby (placené/neplacené), programy
  • bazény - např. vyhřívaný
  • klimatizace/topení - je vždy uvedena v jednotlivé nabídce, doba a délka regulace závisí na rozhodnutí hotelu
  • hotelový trezor - je na recepci, nebo je většinou součástí pokoje
    • doporučujeme uschovat všechny cennosti jako počítače, mobilní telefony, platební karty, peníze, cestovní doklady a veškeré cennosti
    • vyvarujte se necháváním cenných věcí na různých místech - v autě, na pláži a pod. V tomto případě CK ani ubytovací zařízení nepřebírají zodpovědnost
  • tradice a zvyky - např. oblečení. Některé země vyžadují minimální oblečení.
  • používané zkratky
    • SGL single room = jednolůžkový pokoj
    • DBL double room = dvoulůžkový pokoj
    • TPL triple room = třílůžkový pokoj
    • HTL hotel
    • APT airport = letiště
    • BUS autobusová doprava
    • HB half board = polopenze
    • AI all inclusive forma stravování
    • UAI ultra all inclusive forma stravování
    • BS bez stravy = ubytování bez zajištění stravování
    • SS se snídaní
    • FB full board = plná penze
    • LM last minute = Zájezd obvykle se sníženou cenou koupený na tzv. poslední chvíli
    • FM first minute = Zájezd obvykle se sníženou cenou zakoupený na tzv. první chvíli
    • SLM super last minute = Zájezd obvykle se sníženou cenou zakoupený v kratší době před odletem/odjezdem než Zájezdy typu last minute
    • PAX passenger = cestující
    • Infant dítě věku 0 až 2 roky bez nároku na lůžko a sedadlo
  • ceny všech nabídek jsou aktualizovány v průběhu dne, tak jak je dodávají pořádající CK. I přesto se může stát, že se ceny v ojedinělých případech mohou lišit, nebo je již uvedená nabídka vyprodaná. Závazná a konečná cena je na platně uzavřené Smlouvě či Potvrzení zájezdu
  • doplňující informace, které nejsou součástí potvrzené Smlouvy a fotografie na webu jsou pouze orientační
  • dárky z dovolené - dovoz zboží do ČR má určitá omezení. Osbozeno od cla, DPH a SPD je zboží nepřesahující částku u dospělné osoby 430EUR, u dětí do 15let je to 200EUR, jsou nastaveny také limity dovozu alkoholu, cigaret
  • suvenýry - doporučujeme zjistit si co si můžete dovézt na památku, abyste nebyli nemile překvapeni. Pokud si nejte jisti je nezbytné, abyste tyto skutečnosti z vlastní vůle výslovně oznámil celníkovi v tzv. „červené zóně“, po odebrání podaných zavazadel z karuselu po příletu na letiště v ČR. Jen tak se vyhnete svému případnému protiprávnímu jednání v případě překročení stanovených zákazů či omezení. Na většině letištích je zaveden tzv. systém červené a zelené zóny pro cestující, kteří nemají nic k proclení (zelená zóna), a cestující, kteří dováží zboží k proclení, včetně zboží v nadlimitním množství nebo podléhající zákazům a omezením (červená zóna).
    • zákaz dovozu, podléhající úmluvě CITES o ohrožených druzích živočichů a rostlin (korály, některé druhy kaviáru, lastur, schránek mořských živočichů, výrobky z kůží, některá živá zvířata a rostliny). Podrobnější informace jsou také k dispozici na http://www.cizp.cz
    • Případné podrobnější informace je možné získat na: http://www.svscr.cz

Tyto Informace a doporučení jsou platné od 1.června 2015